Wednesday, March 12, 2014

Påskliljor var gömda under lavendeln.

Idag väntas en varm dag till.
Redan igår då jag klippte bort en massa yviga lavendel,
hittade jag flera små mini-påskliljor under dem.
Och påsken som kommer så sent i år, först i slutet av april!

Mini-påsklilja i knopp.
Jag såg på ett annat ställe att Skuggrönan (Skugg-grönan) fått knoppar.
Vi köpte den för några år sedan, för att få en marktäckare under andra perenner.
Den har ett lite ljusare bladverk, som skulle passa under andra ganska mörka blad.
Sen har jag sett den stå där i flera år under somrarna, bara som nåt ljusgrönt.
Nu såg jag plötsligt att där fanns knoppar på den.


Skuggröna
Jag läste nu på internet, att den tog flera år på sig att etablera sig,
innan den satte fart.
Nu hoppas jag att den kommer att blomma i vår, så vi får se hur den ser ut då!!

No comments:

Post a Comment