Sunday, June 1, 2014

Stor Ormrot sprider sig väldigt

Stor ormrot
Vi satte en planta för flera år sedan.
Nu sprider den sig med jordlöpare så mycket den kan.
Så jag får slita upp ganska många.
De får bara vara på ett ställe, så inte hela landet bara är ormrot.

Massor av Stor ormrot
Ormroten är väldigt vacker och fin att använda i buketter.
Men som man ser på bilden, så sprider den sig väldigt.

Blad av ormrot
Bladen blir väldigt stora och täckande.
Då jag ser dem på fel platser, är de lätta att känna igen,
så jag kan slita upp dem fort.
Jag tror den heter Ormrot, för att roten är stor och slingrar sig.

Tulpan
Ännu kommer det några tulpaner.
Den här har jag haft i många år, en sorts papegojtulpan, med lite fransiga kronblad.
Den växer i perennrabatten, men eftersom den kommer så sent,
så brukar den klara sig från rådjuren, som nu inte är i trädgården lika mycket så här års.


No comments:

Post a Comment