Tuesday, July 29, 2014

Besök av groda och insekter i trädgården.

Söt groda
När vi vattnade häromdagen, så satte sig en groda bredvid den fuktiga slangen.
Den satt kvar då vi tog bort slangen, och hoppade inte ner bland blommorna, förrän jag puttade på den.
Antagligen trodde den , att den var osynlig där den satt helt stilla!!
Och det vara bara tur att jag inte steg på den, då jag skulle flytta på slangen.

"Smutsig" humla mitt på stockrosens blomma.
När jag fotat humlorna, så ser jag att de är fulla med pollen.
Det ser lite kladdigt ut!!

Humlan på väg in i en Rosenvial.

Humla och citronfjäril samsas

Citronfjäril på vialen.
Det måste ha fötts massor av citronfjärilar nu, för de är överallt på våra blommor.
Rosenvialen på vårt trappräcke, är ett vanligt tillhåll för insekter.
Och där ser vi dem på nära håll, då vi ofta sitter på trappan och fikar.

Vacker mindre fjäril

No comments:

Post a Comment