Sunday, July 27, 2014

Dagliljorna

Orange daglilja
Förut blommade massor av gula dagliljor.
Nu när de är helt överblommade, så har det kommit 3 sorter till.
En orange med gul mitt började blomma först av de tre..

Mörka dagliljor
De mörka dagliljorna, har väldigt kraftiga knoppar.
De står precis bredvid de överblommade gula liljorna.

Mörkröd daglilja
Det ser ut som en smörklick mitt i blomman.
Alla dagliljorna är visst gula mitt i, men på den mörka syns det gula mer, mot den mörka färgen.

Ljus daglilja
Jag tittade efter den fjärde sorten idag.
Och då jag rensade i landet, så stod de där , väldigt nära en överblommad ljus pion.
Hoppas att de fyra sorternas dagliljor klarar sig framöver med,
då de trängs mer och mer med andra växter.

Mitt i den ljusa dagliljan
Dagliljorna klarar vintern bra och brer ut sig år från år. 
Däremot har jag aldrig sett att de frösår sig, utan jag har köpt alla för många år sedan,

No comments:

Post a Comment