Thursday, December 12, 2013

Bakar det sista till julen nu

Chokladkakor
Idag har jag bakat det sista till julen.
Två chokladkakor, som vi ska äta på juldagen, med barn och barnbarn.
Vi äter dem då med infrysta hallon från vår trädgård..

Korv till julen
Just när jag bakat klart , så kom våra grannar in med nygjord korv,
som vi ska koka  nån dag och äta.
Den som de gör brukar vara väldigt god.
Så då fick vi bjuda dem på kaffe och bullar.
Tur vi har micro att snabbt tina bröd i.

Större hackspett här igen.


Senare under dagen så sa min man, att nu är hackspetten här igen.
Jag skyndade efter kameran och gick sakta framåt , varje gång den hade ryggen mot mig.
Den snurrade runt ett bra tag medan den åt.
Men så fort jag ville ta en bättre, närmare bild, så flög den iväg.

Vacker eftermiddagssol.
Sen var det dags att titta på skidskytte på TV.
Medan vi satt där i våra fåtöljer, så blev himlen rödare och rödare.
Det blev väldigt vackert.
Senare ändå, så kom blåsten, som gör att vårt hus knakar,
och plåtar som ligger över veden slår väldigt..
SV -vind är den sämsta vinden här hos oss.
Var det lite av stormen Ivar?


No comments:

Post a Comment