Thursday, December 5, 2013

Mera julbak idag


Havreflarn
Snart är jag väl uppe i de sju sorterna?
Det var längesen jag gjorde havreflarn.
Nu hittade jag ett recept , där man hade kardemumma i som smaksättare.
Det lät spännande och passande inför julen..
Få se hur de smakar, då vi fikar om en stund.
Smeten var iallafall väldigt god!!

Småkakor med chokladbitar i.
Jag passade på att göra några småkakor till, 
då jag ändå hade ugnen igång.

Hibiskusen
Än så länge är hibiskusen "julgran", för jag hängde upp lite prylar i väntan på en gran.
Så igår kom min man hem med en liten söt gran, 1 meter hög,
så vi får senare göra i ordning den.
Just nu står den nere i vårt kalla rum, och väntar på att tas in i värmen.

Liten gran.

Ännu en amaryllis har nu slagit ut, en av de nya .

No comments:

Post a Comment