Thursday, July 11, 2013

Besök på Gräsö camping ikväll

Vi har just kommit hem efter en kylig kväll på campingen.
Det är bara runt 10 grader, så nu känns det inte riktigt som sommar längre!!
Hoppas på varmare dagar framöver.
Vi åt alla middag på restaurang Doppingen och
sen så spelade vi mini-golf.

När vi åt var det en säl som simmade ända fram till bryggan där.
Spännande för barnen.

På eftermiddagen fortsatte Konstrundan , med en del nya besökare.
Jag jobbade med lite rensning i landen och
man, barn och barnbarn vågade sig ut på sjön för att fiska i blåsten.

Mina dahlior som jag sådde för många år sedan, klarade återigen vintern inne i pannrummet.
Jag tar bort de mesta av jorden på rötterna, efter att ha klippt ner blasten efter första frosten.
Sen lägger jag alla i en stor bytta.
Knölarna har blivit väldigt stora efter flera års tillväxt.
Varje  vår är det lika spännande att se om de överlevt.
Jag planterar dem i stora byttor, vilket är lättare, än att plantera ute i trädgården,
 för då jag kan ha dem inne i växthuset först,
innan jag vågar sätta ut dem för frosten i maj.
Nu är de väldigt vackra färgklickar i trädgården.

Sommar-dahlia

No comments:

Post a Comment