Sunday, July 21, 2013

Redan höstblommor??

Innan sommarblommorna har blommat klart,
så kommer redan höstblommorna.
Det hörs väl på namnet, att de ska komma senare?
Höstflox, Höstanemon mm
Tur att inte alla sommarblommorna blommat över, trots torkan.
Det är ganska frodigt i perenn-rabatterna, fast jag inte vattnat där.

Höstanemon
Höstflox 
Trots blåsten så hade vi en underbar dag igår, med dottern och barnbarn.
Vi kunde sitta ute på altanen och äta middag då.
Vi åt ugnsstekta squash-halvor, fyllda med köttfärs, rivna morötter mm.
Nu kommer flera stora squash varje dag,
så jag får försöka hitta på goda maträtter varje dag med squash i!!
Min man och jag brukar sitta ute och äta våra lunchmackor, fika mm 
Till det har vi köpt varsin plastbricka på Konstrundan.
Stommen är av svensk björk, sen skyddande plast på fotot..
Han som målat dem är Roland Jonsson från Almunge.
Han målar djur, fiskar och fjärilar mest.
Jag har fjärilar, Påfågelsöga och en Amiral på min bricka..
Min man har en abborre på sin.

Bricka med motiv av Roland Jonsson

No comments:

Post a Comment