Monday, July 15, 2013

Nya blommor och ansning av de överblommade

Idag reste våra  barn och barnbarn ut på sjön.
Men vi gamlingar är hemma och jobbar i trädgården idag, i det fina solskenet.

3 nya sorter slog ut idag, så då fotar jag dem direkt.
Sen för jag över alla bilderna på ett USB-minne,
så jag kan se vilka blommor jag haft under året.
Idag var det dessa blommor:

Temynta

Höstöga

Klotlök
De som nu blommat över, av perennerna, måste jag klippa ner.
Jag grabbar tag i de överblommade stjälkarna och klipper allt rakt av,
med en vanlig hushålls-sax.
Både blomstänglarna och en del blad åker med då.
Sen kommer snart en andra blomning.
Just då man klippt dem är de inte så fina, men ganska snart blommar de igen väldigt fint.



Blåklockorna då de blommar fint

Överblommade

Nerklippta.


1 comment: