Monday, July 15, 2013

Grönsakerna mognar nu fort

I natt har det varit en mycket liten skvätt med regn.
Även om det inte var ens en mm, så friskar det upp lite.
Nu skiner solen igen, från en blå himmel.

Jag gick min vanliga runda på morgonen, för att ta in lite grönsaker till dagen.
Då såg jag att rådjuren varit och ätit av blasten på rödbetorna igen.
Och mumsat i sig massor av blommor från vaxbönorna.
Så då fick vi sätta upp nät  igen runt dem.
Få se om rådjuren tycker att det 1, 5 m meter höga nätet,
bara är en utmaning att ta sig in.
Jag ska dessutom röra ihop lite " plantskydd mot rådjur", som vi köpte häromåret,
och hälla runt om på marken.
Hoppas det ska hjälpa.

Idag var det massor av sockerärtor, så jag får nog koka en del av dem i en minut,
sen frysa in dem.
Det är gott att äta senare i höst.

Men godast är att äta dem nu direkt,  gå och småäta från plantorna.

Dagens skörd

Nät uppsatt idag, mot rådjursangrepp

No comments:

Post a Comment