Monday, November 4, 2013

Ännu en amaryllis och lite pyssel .



Hittades i pannrummet.
När jag var ut i vårt pannrum i morse, för att ta upp tvätten ur maskinen,
så fick jag syn på ännu en amaryllis, som börjat växa.
Den var alldeles vit av ljusbrist.

I stadig ytterkruka.
Den planterades i jord ganska direkt, men då jag inte hittade fler lerkrukor, 
fick jag sätta den i en plastkruka.
För att den inte ska välta sen när den får en lång stjälk, 
så satte jag den i en porslins-kruka med grus i botten..

Hyllan på lilla toan.
Jag håller annars mest på att städa och fixa lite.
På gäst-toans fönsterbänk har jag satt det lilla porslinet från min barndom.
I koppen ligger det lavendelfrön från trädgården och doftar gott.

Torkad lavendel.
På väggen där hänger torkad lavendel och köpt lavendeltvål.

Hyllan ovanför handfatet.
Och då vi häromåret äntligen köpte ett badrumsskåp,
så fick jag även plats med lite småsaker på den öppna hyllan under spegeln..
Små saker som vi fått i present nån gång, glädjer nu våra gäster.

Nya löparen på plats.
Nu är den nya långa löparen jag köpte på marknaden i lördags, 
på plats i badrummet.
Det piggar alltid upp med lite nytt, även i badrummet.


No comments:

Post a Comment