Friday, November 1, 2013

Orkidéerna nu


De sista orkidérna
Nu blommar de sista orkidéerna i raden av 8.
Jag skulle önskat att de vita blommat i advent, som de gjorde förra året.
Men det är ju så, att det kan jag inte styra över.
I stället är jag glad, att de blommar alls.



I badrummet
Vi har en hylla längs hela badrummet,
 då våra rör till vatten och avlopp går där under i väggen.
Hyllan är en väldigt bra plats att ha de vilande orkidéerna på.
De som blommat i sommar.
Där inne i badrummet är det alltid lite fuktigt, vilket de gillar.
Där får de stå tills de får nya knoppar.


Hibiskusen
Hibiskusen blommar än inne i vårt vardagsrum.
Ofta klarar de inte att flyttas, då brukar knopparna  ramla av.
Men den hibiskusen som jag tog in från växthuset,
fortsätter att blomma hela tiden.
Men nu är det bara några knoppar kvar.
Den trivs med alla de andra blommorna, som står där och trängs, så här års.
På sommaren flyttar de flesta blommorna ut, men nu har jag fått tagit in alla.

Hibiskusarna bredvid Klivia-bladen .


No comments:

Post a Comment