Sunday, November 3, 2013

Höstfinal


Vår Bella med vintertäcke på.
Idag känns det som hösten är här på riktigt.
Det har varit dimmigt hela natten och är ett par grader varmt.
Igår grävde jag upp de sista potatisarna.
De räcker väl nån månad eller två.
Sen hjälpte jag min man att sätta upp presenningen på båten.

Rosa rosor och citrontimjan.
Efter förmiddagens jobbande, så tog vi ledigt och gick på Julmarknad här på vår ö.
Det är väldigt kul att träffa en massa folk, som man inte sett på länge.
Jag köpte några små tomtar och den långa smala blårandiga löparen på bilden.
Den ska jag ha i badrummet på fönsterhyllan med orkidéerna, så där blir fint.
Den passar bra i vårt blåa badrum.
Rosorna fanns konstigt nog kvar längs altanen, trots att min man varje natt vaknar av
att rådjuren äter på de goda knopparna.


Utslagen julros.
Idag hade en hel del av julrosorna slagit ut.
Hoppas snön väntar, så vi hinner glädja oss åt dem lite mer.

Trädgårdsirisens vackra blad.
Bladen på Trädgårdsirisen står grågröna vid kanten av landet.
De har tydligen klarat sig bra.
Då vi gjorde om där och la duk och sen bark på, så fick jag gräva upp dem.
De stod mitt i det landet och hade inte delats på många år.
Så nu blev det äntligen av att göra det, vilket var väldigt bra.
Fast de orkade inte blomma i år,
men vi hoppas de blir fina nästa sommar där på den nya platsen..


No comments:

Post a Comment