Wednesday, September 11, 2013

Brudorkidéerna välkomnar.



Brudorkidé.
Tidigare i sommar har jag skrivit på bloggen om mina orkidéer.
Just  nu blommar 7 av de 8 jag har och glädjer oss och våra gäster.
Den åttonde har blommat klart.
Den har jag haft i många år, och börjar bli sämre än de andra.
Det enda som jag gör är ju att vattna med regnvatten en gång i veckan,
men man borde kanske plantera om dem nån gång.

Just  nu har vi blommorna i hallen, på den svarta skobänken.
Lagom med ljus kommer in genom det ganska stora  fönstret på vår nya dörr.
Om de ska stå i vanliga fönster, så bränns de nu i den starka solen.
Då får jag annars dra ner gardinenar varje dag och upp på kvällarna.
Lättare då är att ha dem här på bänken innanför ytterdörren.

7 orkidéer välkomnar i hallen.
Favoriter är de som är vita eller gula.
De vita blommade också i julas, så då hade vi dem i köksfönstret ,
 i stället för de vanliga röda Julstjärnorna.


Den lila är fin den med.


No comments:

Post a Comment