Wednesday, October 16, 2013

Disk av krukor och byttor.

Diskade byttor.
Byttor och hinkar, som använts till tomater och blommor, ska nu diskas och ställas undan.
Det är ett kallt och slaskigt göra.
Tyvärr måste man ju göra det denna tid, då det inte längre är så varmt och skönt ute.

Plasthandskar, med varma vantar inne i.

Stövlar och regnkläder.
Jag passar på en dag då det iallafall är lite soligt, även om det då bara är + 5 då.
Jag klär på mig regnkläder, stövlar och diskhandskar.
Inne i diskhandskarna har jag dessutom tunna fingervantar,, för att inte frysa om fingrarna..
Först sköljer jag av det värsta med vattenslangen, sen diskas allt i varmt vatten med diskmedel i.
Jag vill ha bort all smutsen, så det är rent då jag ska plantera i dem nästa år.
Sen ställs de liksom allt möjligt annat, in i växthuset.
Själva växthuset skurar vi inte rent förrän till sommaren, innan vi sätter in växter där igen.


Vacker krans till vintern.
På väggen bredvid ytterdörren,  hänger nu en fin krans, som jag köpte häromdagen.
Hoppas den håller sig fin länge.


No comments:

Post a Comment