Wednesday, October 30, 2013

Fågelholken


Vid entrén.
Igår tog jag bort mina fina snäckor, som legat runt ljungen.
I stället la jag dit en massa kastanje-frukter.
Både såna med det taggiga skalet på, och de inre bruna frukterna.
Så får det nu se ut tills i vår.


Nedramlad fågelholk
En dag låg fågelholken , som suttit i kastanjen, nere på marken.
Den hade lossnat genom att fästena blivit dåliga.
Den ska sättas upp igen i vår, för där bor varje år ett par blåmesar.


Öppningsbar.
Min man öppnade holken och gjorde den ren.
Där låg en massa dun mm.

Lerkruka med öron på.
Då jag la in fågelholken i växthuset,
så  kom jag ihåg att vattna i lerkrukan med jordgubbsplantor.
Jag hade den inne där förra året med, och det gick bra.
Det gäller att komma ihåg att vattna då och då.
På vårvintern lägger jag på snö upptill i krukan, så smälter den sakta ner under varma dagar.


No comments:

Post a Comment