Monday, October 7, 2013

Igår var dags för tomtar mm att flytta in från trädgården.


Trädgårdsprydnaderna tas nu in.
Även om det just nu är varmt och skönt, så var det en frostnatt i förra veckan.
Jag vill inte att mina tomtar och porslinsdjur, ska frysa sönder.
Så igår samlades de ihop och ställdes på trappan i väntan på att göras rena.
Idag var det så dags för allt att komma in i vårt vardagsrum, i väntan på en ny sommar.
De får stå bredvid vår Gullranka, vars kruka hänger på en ställning, en träklyka,
vilken förr användes då man lagade nät.
Grodorna och tomtarna tittar fram nyfiket under växterna,
och blir en rolig detalj för oss vuxna och de små barnen.
De får står vid vår gullranka.
Den stora fina tomten som jag fick i julas av min dotter, är väldigt tung.
Jag tror den är gjuten av cement.
Så den står stadigt mellan blommorna.

Tomten får torka upp inne nu.
På en gång så gjorde jag lite fint på trappen.
Än så länge så får den gjutna fågeln av järn och våra snäckor ligga på jorden.
Sen vid Allhelgonadagen ska jag lägga fin vitlav runt växterna, och då ta in fågeln och snäckorna.
Snäckorna har vi plockat då vi var till Nya Zeeland för flera år sedan.


Blommor vid ytterdörren.







No comments:

Post a Comment