Friday, October 4, 2013

Höstfärgerna är så vackra

Vackert!!
Våren längtar jag efter, med alla nya blommor, som kommer dag för dag.
Sommaren är överflödets tid, med massor av blommande växter.
Men hösten är de vackra färgernas tid.
På bilden är det röda  Höstaster, det vita till vänster Ull-eternell.
Tidlösan är i mitten av bilden och det gula, som nu lyser på många ställen, är Funkian.
Bortanför allt är det silverfärgade Lammörat.

Igår så klippte jag ner en massa ur det här landet och la på komposten.
Men jag måste hela tiden räta på ryggen och kolla på allt det vackra.
Benveden är vacker mot Lammörats silver!

Tidlösan tittar fram mellan Funkians nu gula blad.

Närbild på den dubbla Tidlösan.
Den enkla Tidlösan är nästan lika vacker, men blommorna ligger för det mesta på marken.

Den blommar nu bland en massa vissnande löv.
Den är också fin om man tittar närmre, fast mer lik en krokus.

Tidlösan med enkla blommor.
När jag nu sitter här  på morgonen, så har jag denna fina utsikt från fönstret.
Det mesta är nu gult, innan det ska vissna ner.

Utsikt från rummet där jag sitter med min dator.






No comments:

Post a Comment