Tuesday, October 15, 2013

Jobbande ....så här olika upplevs det.


Baken på mig??
Så här upplevs jag av många som passerar vår tomt varje dag.
Både av boenden i hyreshusen  bortanför oss,
och av de som nu kör dumpers mm förbi hela dagarna.
Jag fick denna fina "skylt" för flera år sedan , av en kompis.
En kille som gick förbi dagligen, brukade hälsa både på mig och den här skylten!



Så här ser jag mig själv.
När jag kämpade på med ännu en skottkärra full med avklippta perenner igår,
så såg jag mig själv som en åsna dragande en kärra.
 Det såg så kul ut att jag måste fota det.

Komposten växer hela tiden.
Den nya komposthögen växer för varje dag.
Nu är där flera kubik med nytt på den nya högen.
Igår började min man att mata fåglarna inför vintern.
Det upptäcktes direkt av några hungriga nötväckor och titor.
Tyvärr hade jag lagt min nya stora kompost precis bakom fågelautomaterna.
Det gillade inte fåglarna.
Särskilt nötväckorna blev väldigt irriterade och flög nästan på mig.
Den ena satte sig sen på en gren, innan den flög till automaten bredvid mig och åt.
Titorna var mer försiktiga och flög bara runt.


Nötväckan satte sig precis bredvid mig.

No comments:

Post a Comment